Farväl Mimmi



Idag hade vi lunchmöte i staden. (Eller, egentligen var det väl inget möte direkt men det låter vuxet.) Mötet var ett slags farväl till Mimmi, för imorgon åker hon iväg till snön i Trysil. Åker iväg som alla andra vid det här laget. Det var så trevligt att jag kom försent till jobbet. Där trodde jag att tanterna skulle vara ilskna och låta mig bära tunga säckar hela dagen, men svaret jag fick när jag bad om ursäkt var "men det var ju bara tjugofem minuter. Vi är bara glada att du kommer." Slappt jobb. Imorgon ska jag åka ut till skolor och trösta barn som får sprutor. Det ska bli spännande. Nu ska jag träffa Mimmi igen. Bland annat. Jag tycker inte om att ta avsked, så då gör jag det hellre fler gånger för då kan man hoppas på att det inte är sista. Värst kommer det bli natten till lördag.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh, tur att du slapp bära säckar! Vart jobbar du någonstans?

Kram kram

2009-11-10 @ 23:35:35
Postat av: svar

Ja, ibland så har jag turen med mig! Jag jobbar på röda korset som volontärarbetare fram tills fredag. Det är faktiskt roligt! (förutom när man måste bära tungt). Kram

2009-11-11 @ 15:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0