Och jag bara tjatar.



Igår var jag febrig och tänkte att jag skulle drömma febriga drömmar. Istället drömde jag att jag hittade en liten byrå för en femma. Inte. Så. Spännande. Rastlösheten åt upp mig och jag läste för många sidor i min bok så den tog slut och då läste jag för många sidor i en annan. Den var läskig och på natten hade jag svårt att släcka för då blev det mörkt och mörker är farligt. Då kunde en karaktär i boken, som skrev hotande brev med svart snirkligt bläck, gömma sig i rummet och slå till mot mig. Det ville jag inte tampas med så jag tände och läste ännu mer. Och blev ännu räddare. Nu har febern och natten lämnat mig och det ska jag fira.

Min bästa vän är på festival och dansar. Hon är hygglig och bakar pannkakor åt mig och vi brukar dansa i mitt rum. Fast att dansa på festival är nog mycket bättre och där skulle jag helst av allt också vilja vara, men jag ska låta bli att tänka på det. Istället ska kvällen dansas bort hemma. Som så många andra kvällar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0