Skota, länsa, kryssa och hela fadderullan


Idag fick jag höra att jag såg ut som en sjöman. Igår var jag tydligen en fransk skolflicka. Men jag är inget utav det utan jag är Caroline på arton och ett halvt som har ångest inför framtiden. Kanske borde jag ta vara på mitt sjömansutseende genom att köpa mig en båt, säga skepp o´hoj och vinka farväl till alla som står och gråter vid hamnen. Det skulle nog ha blivit ett riktigt farväl för jag skulle förmodligen ha virrat bort mig bland allt saltvatten och aldrig kommit tillbaka. Då skulle framtiden ha löst sig i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej det vore ju synd att missa en sådan fin flicka!

2009-01-31 @ 22:23:40
URL: http://dejlikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0