Psychedelic


Sagostund
Jag känner ett troll som bor i skogen och heter Rolf. Han bor i olika stubbar och byter för varje årstid. Just nu är han nyinflyttad i en stubbe med relativt mycket mossa runt om. Det blir liksom varmare då. Han gillar hösten. Unden denna årstid har han en uppgift. Uppgiften går ut på att trycka på en knapp som förvandlar alla gröna löv till gula. Det kan tyckas vara en enkel uppgift, men inte för Rolf. Ni förstår, han har vissa problem med sina fingrar så han kan bara trycka lite i taget. Det hjälper inte att knappen är trög heller. Igår skickade han ett löv hem till mig för att visa att han är på god väg. Så snart, snart kan vi njuta av gula färger runt omkring oss.

Mina tankar är dimmiga och ett gränsland till fantasier. Jag ser ut som ett troll på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0