20/9

Min lördag, fram till klockan fyra, i bilder.


Klockan var tio och vad passade inte bättre än att äta nybakad frukost på en bänk omgiven av göteborgare. Vi åt frallor med  wienerbröd och kanelbulle som efterrätt,  för att föra in dagen på rätt spår. Ett glatt spår.


Efter det åkte vi spårvagn med ett rött hjärta på golvet. Kanske var det någon flicka som var upp över öronen förälskad som satte det där.  Kanske blev hon förälskad i en pojke sittandes på spårvagnen med vackra ögon, och klistrade fast hjärtat framför hans fötter. Ja, kanske.


Vi provade mysiga mössor som värmer när allt runt omkring är kallt.


En blommig väska som Bea köpte under dagen.


På tåget hem åt vi återigen frallor. Jag lekte arga leken med en man som blängde och muttrade så fort jag öppnade munnen. För honom var det förstås ingen lek,  vilket jag märkte när han gång på gång hötte med sitt varnande finger.


Jag köpte en fin ask i en pysselaffär. Den ska man egentligen måla men jag gillade den precis som den var. Och gav bort den till en flicka som jag gillar precis som hon är. Jag tyckte nästan de var ämnade för varandra. Hon och asken.


I den la jag en glittrande ängel och en tvål som doftar rosor. Ängeln utsåg jag till skyddsängel och hoppas innerligt att den sköter sitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0