Verkligheten känns avlägsen ibland, som en titel på en sång jag gillade en gång men inte längre minns






Jag blir ledsen av människor som skriver fint. Jag blir ledsen av människor som skriver fint om hemska saker. Jag blir ledsen av människor som skriver fint om hemska saker medan livet behandlar dem illa. Jag blir ledsen av att det finns för många sådana människor.

Jag borde känna mig lyckligt lottad. Istället gnäller jag. Jag förtjänar inte att gnälla. Det finns människor som har blivit belönade med språket men saknar delar av livet.

Jag gillar inte att vara ledsen.
Nu gnäller jag igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är belönad med språkets magi, var stolt över dig själv!

2008-10-23 @ 19:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0