Dockor och miniatyrer




Idag har jag rullat chokladbollar och tittat på balklänningar med min vän Anna. När jag kom hem efter skolan tidigare under dagen hade Bea klippt ut små pappersbitar föreställande en rysk docka och en soffa, som hon skulle ha i sitt fotoalbum. Fint, tänkte jag och fick känslan av att jag behöver ett dockskåp. Det skulle vara roligt att lägga in små dockor och fina saker i det. Eller så skulle jag bara kunna säga tjillevippen som Nils Karlsson Pyssling, och bli till en flicka i miniatyr och bosätta mig i dockskåpet. Det känns som att det är enklare att vara en docka just nu.

Kommentarer
Postat av: Angie

fagert fagert :)

2008-11-13 @ 18:54:04
URL: http://gelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0