Dag 1


Vi flög dit väldigt tidigt på morgonen och var väldigt trötta. Tröttheten släppte inte på hela dagen.




Ett litet land av silver mitt på gatan. Där skulle jag vilja bo, i en silvrig stuga med en paljettdörr. Varje gång någon ringer på ska det falla ned silvriga flingor och inomhus bjuds det på varm choklad som är så god att man får känslan av att det glittrar i magen. En silvrig gran skulle jag gärna vilja ha också. Tyvärr fick den inte plats i resväskan.




Min fina brosch, som jag köpte när jag var tolv år gammal, fick följa med till Tyskland.


Under dagen var vi på en rundvisning som pågick i fyra timmar. Det var kallt, jag var trött men förutom det var det intressant.


Eftersom en uteliggare gick fram och tog min glass under dagen unnade jag mig en brownie som tröst. Det fungerade inte för jag blev bara mer ledsen, den smakade nämligen fruktansvärt. Mitt humör var inte gott när vi gav oss ut i kylan igen.


När vi kom hem till vårt underbara vandrarhem som var kallt och skumt bestämde vi oss för att sova en halvtimma för att samla kraft inför kvällen. Klockan var åtta när vi gick och la oss och vi vaknade halv nio på morgonen (!). Den första dagen i Berlin var väldigt lång trots att den slutade tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0