Young love

Jag vaknade i morses och begrundade nattens drömmar. Jag drömde att filmen Dirty Dancing hade gjorts om och hade animerade inslag. Mina favorit scener hade klippts bort och istället var det tecknade kaniner med ett hånfullt skratt som blickade emot mig. Det var en fasansfull mardröm.

När jag blinkat bort det yrvakna och mardrömmen var bortom sikte ägnade jag mig åt något roligare; att ta mig en titt på gårdagens inköp. Det var med ord som köp ingenting, ingenting ingenting, ekande i bakhuvudet som jag åkte till Göteborg. Det slutade med att jag hem med ett par solglasögon, två sjalar, ett par shorts, två klänningar, en tröja, en kofta och en skjorta eller blus, jag vet inte rikigt vad man ska kalla det. Bra jobbat Caroline! Fast med tanke på att jag i och med mina köp gjorde en god gärning och att allt som allt gick på 360 kronor kunde jag somna med ett leende på läpparna.

441525-172
Stickad kofta Myrorna   85 kr
Hallonröd tröja Röda Korset 7.50 kr
Två sjalar Röda Korset 10 kr
Blommig klänning Myrorna 85 kr
Svart blommig klänning (egentligen en kjol men som jag ska bära som en klänning) Myrorna 45 kr
Marinblå shorts Myrorna 45 kr
Rosa solglasögon H&M 29.50 kr
Grön rutig skjorta/blus Myrorna  85 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0