I staden där solen alltid skiner


Tjejen som studenten tog





Det här kan tyckas vara världens bästa farmor. Från min sida i varje fall.


   Min syster sa att det betydde otur att ta på sig någon annans studentmössa.
Om man dessutom hade på sig den för tidigt var det ännu värre.
De orden har gett mig ångest.


Som jag tidigare skrev var jag i Karlstad denna torsdag. Det var en trevlig tillställning med fin dukning och båldrickande. God tårta och mat var det också vill jag lova.

På vägen hem satt farmor och berättade massa historier från förr. Hon är någon slags levande sagobok kan man säga. Hon berättade om när jag trodde att Tomtebobarnen bodde på ett speciellt ställe på berget, när hon och farfar tog på sig ett lakarn och lekte spöken framför fina damer från Lidköping och när dem klädde ut sig till motsatt kön vid en fotbollsmatch. Farfar var dessutom dam och lurade alla när han stod i mål åt ett tjejlag en gång. Så satt hon där och skrattade så att tårarna rann. Hujedamig vilka minnen hon går och bär på.

Kommentarer
Postat av: ANgie

finfina Du!

2008-06-13 @ 21:35:26
URL: http://gelo.blogg.se/
Postat av: krus

liiite bra farmor(:

2008-06-15 @ 22:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0